Facebook gaat adverteerders die oproepen tot liken straffen

Facebook gaat het expliciet oproepen tot het delen van berichten aanpakken om de vloedgolf aan spam te verminderen.

Einde engagement baiting?

Vanaf deze week heeft Facebook haar slimme "robot" de opdracht gegeven om actief gebruikers op te sporen die vragen om berichten actief te delen, te liken en te taggen. Het algoritme is zelflerend en hierdoor steeds beter in staat zijn om misbruik van het sociale netwerk tegen te gaan.

Facebook heeft al eerder aangekondigd dat dit zogenoemde "engagement baiting" zou worden aangepakt. Nu lijkt men concrete stappen te nemen.

Pagina's die meermalen worden aangemerkt als "engagement baiter" krijgen een lagere waardering, waardoor bij steeds minder volgers hun berichten in beeld verschijnen. Dit zou de kwaliteit van uw tijdlijn flink moeten gaan verbeteren.

Voor klanten van ClickSite die gebruik maken van een van onze Social Media pakketten houden wij uiteraard rekening met deze aanpak en zullen de nieuwe berichten en advertenties die wij voor u plaatsen hierop aanpassen. Samen met u gaan we ontdekken en ervaren wat de nieuwe creatieve kansen zijn om met succes voor u op Facebook te adverteren. 

Heb je vragen? Wij staan je graag te woord!

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes? Schijf je dan in voor onze nieuwsbrief