Social media intake

Voordat we aan de slag gaan met Social Media plannen we een Social Media intake met je. In de Social Media intake komen onder andere de volgende zaken aan bod:

De vragen

Welke social media kanalen?

Enerzijds kijken we naar de social media kanalen die je wellicht al gebruikt en anderzijds kijken we ook graag verder. Met name naar welk kanaal interessant is voor jouw bedrijf en het doel wat je wenst te bereiken met social media.

Op welke social media kanalen is jouw doelgroep aanwezig?

Een heel belangrijk element wat nog vaak vergeten wordt bij de inzet van social media, is de vraag op welke social media kanalen jouw doelgroep actief is? Wij bekijken op welke social media kanalen jouw doelgroep actief is en nemen dit mee in ons advies.

Wat doet de concurrentie?

Op welke social media kanalen is de concurrent actief? Wat doen zij precies op social media?

Technische inrichting

Zijn de gebruikte social media kanalen ook geïntegreerd in jouw website? Er zijn diverse interessante website plugins mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan een Twitter feed, een Facebook facepile, livestream, diverse Like buttons en ga zo maar door. Als je social media gebruikt, is het ook belangrijk om dat te communiceren.

Ontwerp en inrichting

ClickSite kan voor jou de verschillende social media kanalen inrichten en zorgen voor de juiste, pakkende afbeeldingen. Denk hierbij aan het optimaliseren van bijvoorbeeld de Facebook cover afbeelding of een Twitter achtergrond.

Adverteren op social media

Adverteren op social media wint op dit moment enorm aan terrein en dat is niet gek. Vooral Facebook biedt uitstekende mogelijkheden om heel specifiek te adverteren op doelgroep(en). Je kunt zeer gericht segmenteren op het profiel van jouw doelgroep. Maar ook Twitter, LinkedIn, Instagram en YouTube bieden advertentie mogelijkheden.

Promotie campagnes

Promotie campagnes zijn voornamelijk gericht op Facebook. Facebookcampagnes zijn ideaal om in korte tijd meer volgers te krijgen of om meer bezoekers op uw website te krijgen waarbij je tegelijkertijd jouw producten of diensten én het bedrijf onder de aandacht brengt.

Webcare

Het bijhouden en monitoren van berichten over jouw bedrijf op internet, noemt men webcare. Je kunt het zien als het online verlengstuk van klantenservice. Social media lenen zich uitstekend voor het verlenen van service aan klanten. De klanten van jouw bedrijf kunnen hun service vragen of klachten uiten via social media. Door dit goed te monitoren en door hier adequaat op in te springen verhoog je de klanttevredenheid en de transparantie van jouw organisatie. Eng? Nee, hoor. ClickSite helpt je graag.

Plaatsen van updates

ClickSite kan het plaatsen van updates op social media helemaal uit handen nemen. Je voorziet ons van een onderwerp waarover je een bericht wil plaatsen en wij zorgen voor een goed, pakkend bericht met bijbehorende afbeelding.

Helpdesk tijdens kantooruren

Mocht je vragen hebben over jouw social media dan kun je tijdens kantooruren rekenen op onze deskundige medewerkers.

Maandelijkse rapportage

Iedere maand ontvang je een rapportage van ons over het aantal volgers, fans, likes, retweets en interactie met jouw doelgroep.

Aanverwante diensten

Nieuwsbrieven

Om je klanten optimaal op de hoogte te houden van je producten, diensten en de ontwikkelingen binnen je organisatie, is e-mailmarketing ideaal. Je maakt dan ook nog eens optimaal gebruik van je e-mailadressen bestand. ClickSite verzorgt niet alleen het ontwerp en de opmaak van jouw nieuwsbrieven maar kan je ook het werk uit handen nemen bij het opstellen van jouw nieuwsbrieven of campagnes.

Blog

Een blog is een ideale manier om jouw website van relevante content te voorzien die bijdraagt aan een betere vindbaarheid in zoekmachines. Maar buiten het beter gevonden kunnen worden door zoekmachines is een blog een middel om je expertise te laten zien. Je bent een expert op jouw vakgebied, schrijf daarover in een blog. Maak je klanten deelgenoot van jouw kennis en ervaring, zodat ook zij daar beter van worden. ClickSite zorgt voor het ontwerp en de implementatie van een blog in jouw website. Daarnaast kan ClickSite je ondersteunen bij het schrijven van relevante artikelen voor op jouw blog.

Livechat

Met een livechat op jouw website kun je webcare naar een nog hoger plan tillen of gericht op acquisitie aansturen.

Persberichten schrijven

Heb je een nieuw product of dienst? ClickSite verzorgt graag jouw persberichten.

ClickSite wordt beoordeeld met een
Heb je vragen? Wij staan je graag te woord!

Op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes? Schijf je dan in voor onze nieuwsbrief